Ny blogg, gammalt tema

Välkommen!

I denna blogg kommer jag att skriva om svensk skola så som jag möter den dels i mitt arbete som utredare, dels i min tidigare yrkesroll som gymnasielärare. Min förhoppning är att bloggen ska intressera dom som är intresserade av svensk skola, dess tillstånd och forskningen och debatten därom.

Jag vet att jag inte i alla lägen kommer att kunna vara neutral, för skola och skolfrågor engagerar mig, men tanken med denna blogg är också att den ska vara saklig och nyanserad. Den intresserade ska kunna hitta material både för vidare läsning och egna studier samt att många inlägg förhoppningsvis också kan komma att innehålla material som läsaren får bedöma själv.

Tilltänkt målgrupp är såklart alla som är intresserade av skola, skolfrågor och utbildningsvetenskaplig forskning, men en särskild grupp jag vill flirta med är alla studenter som skriver uppsatser; förhoppningsvis ska ni kunna hitta något uppslag till en uppsats eller två emellanåt.

Pontus

Kommentera

